
Czy Google widzi Twoją stronę www? Zrób audyt SEO!
Zapewne dużo czasu poświęcasz na to, żeby Twoja strona była atrakcyjna i zawierała wszystkie informacje, które chcesz przekazać swojemu odbiorcy. Jeśli prowadzisz sklep, to chcesz z najlepszej strony pokazać swoje produkty. Jeśli oferujesz usługi, to chcesz, aby Twój klient wybrał właśnie te oferowane przez Ciebie. A jeśli prowadzisz bloga, to chcesz, aby odwiedzało go dużo czytelników. Jednak jak to zrobić? Mijają miesiące, a Ty nie widzisz efektów swojej pracy. Twoja strona jest zakopana daleko w wyszukiwarce. Nikt lub mało kto na nią nie trafia. Gdzie popełniasz błąd? A czy sprawdzałeś, czy Twoja strona jest w ogóle widoczna dla Google? Jeśli jest, ale wyświetla się na dalekiej pozycji, to sprawdzałeś dlaczego? Nie? Możesz to zrobić. Zrób audyt SEO twojej witryny i dowiedz się, co musisz poprawić, by znaleźć się na pierwszej stronie wyszukiwarki.
Czy prowadzisz działania pod kątem SEO?
Być może wydajesz pieniądze na płatne reklamy, które przynoszą różne efekty. Jeśli robisz to w social mediach, to może przynoszą Ci kolejnych obserwujących, lajki, a może nawet ściągają ruch na Twoją stronę, ale czy to wystarcza? Pamiętaj, że dopóki prowadzisz kampanię to określona część osób, do których ona dociera, widzi Cię w sieci. Nie masz pewności czy to ta właściwa, chociaż prawdopodobnie ustawiłeś grupę docelową, która Cię interesuje. Jak zatem sprawić, by docierało do Ciebie faktycznie więcej zainteresowanych Twoją ofertą? Jak znaleźć się na pierwszej pozycji strony głównej wyszukiwarki?
Czym jest SEO?
Kiedy Ty poszukujesz czegoś w sieci i używasz do tego wyszukiwarki Google, wpisujesz w nią określone hasła (frazy kluczowe) i czekasz, aż wyświetlą Ci się wyniki stron docelowych, które mają to, co Cię interesuje. Jednak czy zadbałeś, by Twoi odbiorcy (klienci, czytelnicy), robiąc to samo, trafili do Ciebie? Może nie wiesz, że to nie dzieje się automatycznie. Może przypadkowo, ale w większości, aby tak było, abyś wyświetlił się potencjalnie zainteresowanym, musisz przygotować swoją stronę w opraciu o SEO.
SEO (z angielskiego Search Engine Optimalization) to wszystkie działania, które prowadzisz na swojej stronie internetowej po to, by być widocznym w wyszukiwaniach Google. Dlaczego Google? Istnieją jeszcze inne wyszukiwarki. Owszem. Jednak w Polsce ponad 90% użytkowników Internetu korzysta z wyszukiwarki tego amerykańskiego giganta. Dlatego optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki Google ma największy sens.
Jakie działania możesz prowadzić?
Optymalizacja SEO to przede wszystkim prawidłowe umieszczanie fraz kluczowych na swojej stronie. Fraza kluczowa to określenie hasła, po którego wpisaniu w wyszukiwarkę chcesz być widoczny. Tej frazy trzeba odpowiednio używać. Zadbać o jej właściwą ilość i odmianę. Zadbać o prawidłowe linki i wiele innych. To, czy będziesz pojawiać się w wyszukiwaniach, uzależnione jest także od jej jakości. Na widoczność strony wpływają sprawy techniczne, związane z czytelnością i płynnością jej działania. Skąd masz wiedzieć, od czego zacząć? Jakie działania wykonać, by być widocznym? Zrób kompleksowy audyt SEO.
Czym jest audyt SEO?
Audyt SEO to analiza Twojej strony Internetowej, która wskaże Ci, jak wiele aspektów musisz poprawić, aby być widocznym w wyszukiwarce Google. Raport z audytu SEO wskaże, które z tych aspektów są konieczne do zmiany, które wymagają poprawy, a także jakich potencjalnych zmian mógłbyś dokonać, aby Twoja strona www była bardziej przyjemna dla użytkownika i wyszukiwarki.
Jakie są rodzaje audytu SEO?
Obecnie wyróżnia się takie audyty SEO jak:
- techniczny, który wskazuje jakie aspekty techniczne, wpływające na działanie Twojej strony wymagają poprawy.
- analizy słów kluczowych, który wskazuje jakie słowa kluczowe mają potencjał dla widoczności Twojej strony
- Zabezpieczeń, który sprawdza, czy Twoje strona jest bezpieczna
- UX - to nowy rodzaj audytu, który sprawdza, czy użytkownikowi Twojej strony, wygodnie się z niej korzysta
Audyt strony www ma za zadanie pomóc Ci w poprawie widoczności Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Raport, jaki otrzymasz z audytu wskaże ci, które punkty w strukturze strony wymagają poprawy. Podpowie Ci, na co zwrócić największą uwagę w obrębie witryny. Czytelna struktura strony i adresy url wpływają na prawidłową widoczność podobnie jak linkowanie wewnętrzne, linkowanie zewnętrzne, szybkość ładowania strony itd. Sprawdź tutaj czym jest audyt SEO.
Jak poprawić widoczność w wyszukiwarce Google?
Pozycjonowanie stron to proces. Poprawiając wszystkie kwestie, które wskaże raport, masz szansę osiągnąć wysokie pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Organicznych, czyli tych niepłatnych, niebędących reklamą, które wyświetlają się wpisaniu określonej frazy w wyszukiwarce. Efekty działań, które podejmujesz, możesz sprawdzać w bezpłatnym narzędziu Google Search Console. Gdzie jeszcze?
Jak możesz dokonać audytu SEO?
Istnieje szereg narzędzi analitycznych jak również darmowy audyt seo. Umożliwiają one przeprowadzenie audytów SEO różnych aspektów, związanych z optymalizacją strony. Jednak darmowy audyt strony internetowej nie dostarcza szczegółów, jakie otrzymujesz w płatnym audycie SEO. Możesz wydawać dziesiątki tysięcy złotych na różne płatne kampanie i być widocznym tylko w czasie ich trwania lub wykonać audyt SEO, zadbać o optymalizację strony w oparciu o raport i poprawić jej widoczność. Sprawdź ile kosztuje audyt SEO tutaj.