Marketing internetowy - także najmniejsze rzeczy są bardzo ważne!
Wiele osób bardzo mocno inwestuje w marketing internetowy i oczywiście bardzo dobrze, ponieważ internet w dzisiejszych czasach to największy rynek zbytu, ogromna ilość klientów poszukuje wszelkiego rodzaju usług i towarów właśnie za pośrednictwem internetu. Jednak często nie wpadniemy na początku na pomysł o tych najmniejszych rzeczach, które zbudują naszą więź z klientami i przyciągną nowych do naszej firmy.
Bardzo miłym elementem jest na pewno e-mail powitalny po zarejestrowaniu przez kogoś swojego adresu poczty internetowej do naszej bazy mailingowej. Oczywiście nie powinna być to sucha wiadomość typu spam, można a nawet należy się bardziej wysilić! Dobrze dobrana kolorystyka, spersonalizowana treść, a na końcu listu podziękowanie za dołączenie do bazy mailingowej i mały gest - na przykład rabat o wartości 10 złotych na dowolne usługi. Jest to malutki gest, jednak każdemu klientowi zagości na twarzy uśmiech, jeśli na początku współpracy z nami dostanie choćby tak małą kwotę i podniesie to naszą renomę w oczach klientów. Kolejnym punktem o którym warto wspomnieć jest na pewno zakładka typu "o nas" czy "o firmie".
Często jest ona bardzo zaniedbywana, jest tam masa suchych informacji, cała historia z nic nieznaczącymi punktami, która po przeczytaniu pierwszego zdania zniechęca do dalszego czytania a jej długość wręcz prosi o zmienienie podstrony. Treść w zakładce tego typu musi być starannie wyselekcjonowana, po pierwsze od kiedy działamy na rynku - to bardzo ważna informacja wbrew pozorom, ponieważ mówi o naszym doświadczeniu i o tym, czy jesteśmy nową firmą, czy potrafimy się od dłuższego czasu utrzymać na rynku, czyli znamy jego potrzeby. Nie ma sensu wypisywać kolejnych pracowników, tego jak się z nami skontaktować (do tego powinno być osobne miejsce) czy zupełnie niepotrzebne będzie rozpisywanie się o bardzo dokładnej historii.
Trudno jest dobrze dobrać taką krótką treść, jednak musi ona być napisana luźno, zawierać maksymalnie 10 zdań, aby sama ilość nie zniechęciła potencjalnego klienta do przeczytania całej zawartości. Trzecią małą rzeczą o której jednak się zazwyczaj pamięta, bo jest dość podstawowa, to możliwość zlokalizowania naszej firmy. Jeśli działamy tylko na danym obszarze, czy w jednym mieście to po co pozycjonować pod kątem całej Polski naszą stronę internetową. Można dzięki narzędziom Google bardziej zwrócić uwagę na adres IP i lokalizację użytkowników, dodanie naszego obiektu na mapę no i oczywiście dodanie słów kluczowych strony internetowej, które pomogą zlokalizować miejsce działania firmy, którą ona prezentuje.