Czym jest e-marketing?
E-marketing to pojęcie bardzo ogólnie, jak sama nazwa wskazuje chodzi tu o promowanie pewnych treści, reklamowanie usług firmy, sklepów internetowych czy usług za pomocą sieci. Bardzo ważny jest tu sposób w jaki podchodzimy do marketingu internetowego, gdyż jak wiadomo internet to specyficzne miejsce.
Tu nie wystarczy napisać ogłoszenia i oczekiwać na zgłoszenie się klienta, trzeba zainwestować znacznie więcej, zbudować własną stronę internetową, zaoferować na niej wiele udogodnień, płatności internetowych, zainwestować w usługi firmy kurierskiej. Aby także dokładnie poznać działanie marketingu internetowego, zrozumieć wszystko - musimy poznać wiele pojęć i schematów działania. Najważniejsze i najsłabiej znane wśród osób, które z profesjonalną informatyką niewiele mają wspólnego jest niewątpliwie pozycjonowanie, jest to trudna sztuka i na pewno do tego będziemy potrzebowali pomocy dobrego webmastera. W olbrzymim skrócie pozycjonowanie to po prostu dążenie za pomocą udoskonalania strony internetowej do podwyższenia jej pozycji w internecie, na wyszukiwarkach typu Google. Kolejnym pojęciem e-marketingu jest e-mail marketing.
Na pewno każdy z nas ma swoją prywatną skrzynkę pocztową, po zrobieniu zakupów w sklepie internetowym pewnie dostajemy na e-mail kolejne oferty z tego sklepu, jeśli są one przyjazne i nie występują codziennie jako spam, to bardzo prawdopodobne, że miło przypomną nam o ciekawym sklepie i jeszcze raz z robimy w nim zakupy. To jest właśnie e-mail marketing, czyli informowanie na skrzynkę mailową potencjalnych klientów o promocjach i nowych ofertach. Następnie warto wspomnieć o reklamach internetowych typu GoogleAdWords, osoby wykupują miejsca w internecie, dają swoją reklamę a serwis Google automatycznie je wyświetla na danych witrynach internetowych. Zazwyczaj płaci się od ilości wyświetleń, dzięki czemu jest to opłacalne dla obu stron, warto jest w ten sposób reklamować swoją działalność.
Kolejnymi pojęciami marketingu internetowego są copywriting oraz działalność seo, czyli pisanie, lub kupowanie gotowych tekstów na potrzeby danej strony internetowej. Są to teksty tematyczne, które wstawiając na naszą witrynę internetową podwyższą jej rangę i pozycję w wyszukiwarkach. Jest to także jeden ze sposobów na pozycjonowanie witryn internetowych. Jednak copywriting zajmuje się także pisaniem artykułów na blogi czy strony internetowe, czyli całkowicie wartościowych tekstów gotowych do czytania przez osoby przeglądające stronę. Jest to wygodne, ponieważ nie zawsze jest czas na dodawanie nowych wpisów, a każda nowa treść przyciąga kolejnych użytkowników.