Marketing w internecie - dobry kontakt z klientem to podstawa!
Jedną z najważniejszych form marketingu w internecie jest pozostawienie do siebie różnego rodzaju kontaktu. Musimy mieć na względzie wiele sytuacji, na przykład, że po prostu nie odbierzemy telefonu gdy zadzwoni do nas potencjalny klient. Wtedy po prostu taka osoba poszuka kolejnej firmy na swojej liście i najprawdopodobniej stracimy klienta jeszcze zanim będziemy mieli szanse go przekonać do swoich usług.
Dlatego pozostawiając na reklamach czy własnej stronie internetowej informacje z kontaktem do nas, to najlepiej zostawić tam wszystko co się da, nigdy nie wiadomo w jaki sposób najwygodniej będzie się skontaktować dla danej osoby. Może to być e-mail, odwiedzenie w biurze czy rozmowa telefoniczna, dlatego koniecznością właściwie są takie informacje jak imię i nazwisko lub nazwa firmy, numer telefonu, adres e-mail, adres pocztowy wraz z nazwą i kodem pocztowym miasta w razie chęci wysłania listu.
Jeśli mamy znacznie większą korporację i nie chcemy bezpośrednio do siebie skierować każdej osoby, ponieważ to by nam tylko niepotrzebnie zabierało czas to najlepiej po prostu zostawić to dla działu kontaktów z klientem. Do kontaktu na stronie internetowej również znakomicie sprawdza się tak zwany FAQ oraz formularz kontaktowy. FAQ to po prostu odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, jeśli osoba jednak nie znajdzie tam odpowiedzi na własny problem, to wtedy powinien na nią czekać formularz kontaktowy. Wpisuje się wtedy na stronie internetowej swój adres e-mail, aby była możliwość późniejszej odpowiedzi klientowi na zadane przez niego pytanie, czy rozwiązanie po prostu jego problemu, no i oczywiście dokładny opis problemu czy pytanie, na które odpowiedzi szukamy.
Wiele osób może się zastanawiać jak zbudować taki dział FAQ - to po prostu widać, wystarczy przejrzeć skrzynkę mailową firmy, czy fora i sprawdzić jakie pytania najczęściej padają i jakie problemy są zazwyczaj poruszane, wtedy zebrać odpowiedzi na te wszystkie pytania i wszystko umieścić w dziale FAQ, w jednym miejscu aby bez żadnego problemu w bardzo szybkim czasie można było to znaleźć. Jeśli już zdobędziemy klienta to nadal trzeba dbać o dobry i prosty kontakt z nim, najpopularniejsze w dzisiejszych czasach są po prostu e-maile informacyjne, czyli tak zwany e-mail marketing.
To pozwala na przypomnienie swoich usług starym klientom, powiadomienie ich o nowej promocji czy o wprowadzeniu nowych usług, produktów może go znów zachęcić do skorzystania z oferty firmy. Kontakt z klientem jest bardzo ważny, ponieważ przyjemna obsługa, szybkie odpowiedzi i prosty kontakt pomoże nam zatrzymać klientów na stałe.