Wpływ content marketingu na pozycjonowanie witryn internetowych
Wiele osób mówiąc o content marketingu raczej kojarzy go tylko i wyłącznie z przekazywaniem treści innym odbiorcom na portalach społecznościowych, w filmach, tekstach. Uważa się, że content marketing tylko i wyłącznie jest przeznaczony dla potencjalnych klientów, a zapominają o tym, że trafność i wartość merytoryczna tekstów również wpływa na pozycjonowanie serwisów internetowych w wyszukiwarkach typu Google czy Yahoo, zresztą przeglądarek jest całe mnóstwo, najczęściej używaną jednak jest niewątpliwie Google i to na niej się skupmy.
Algorytmy Google również oceniają treść strony internetowej, pojawianie się słów kluczowych, ale także jakość tekstu, jego poprawność i unikalność. Dlatego coraz rzadziej w internecie spotkamy się z tak zwanymi preclami, czyli tekstami naszpikowanymi słowami kluczowymi, występują one nadal, ale już rzadko. Oddają one swoje miejsce bogatym w potrzebne treści, interesującym tekstom, które są przeznaczone normalnie do czytania na stronie internetowej. Dzisiaj wartość merytoryczna i wartość pod pozycjonowanie idzie w parze i znaczy praktycznie to samo. Na co należy zwrócić więc uwagę przy dodawaniu tekstów? Jest kilka takich rzeczy:
- po pierwsze i zarazem najważniejsze, teksty muszą być poprawne, bez żadnych błędów gramatycznych, ortograficznych czy nawet merytorycznych, takie teksty automatycznie przez Google są odrzucane i pozycja w wyszukiwarce się zaniża
- naturalność, dzisiaj już typowo preclowe teksty pełne w nienaturalnie wplecione słowa kluczowe również nie podwyższą naszej pozycji w wyszukiwarce internetowej
- przejrzystość, czyli podział na akapity, nagłówki, kodowanie, pogrubienia, pochylone linijki. Im bardziej urozmaicona treść w sposób graficzny tym lepiej, jednak oczywiście musi się to także wygodnie czytać, więc nie warto z tym sztucznie przesadzać
- unikalność, teksty nie powinny być wcześniej publikowane na innych stronach, kopiowanie artykułów z innych stron może sprawdzić się jedynie, jeśli chodzi o wartość merytoryczną i może zaciekawić odbiorców na stronie internetowej, jednak pozycji w wyszukiwarkach na pewno nie poprawi, im więcej razy tekst był dodawany w internecie, tym jest znacznie mniej warty dla algorytmu Google
- ostatnią, ale ważną sprawą są wszelkie dodatki, nie są one aż tak mocno oceniane przez algorytm Google w kontekście pozycjonowania, jednak mają wpływ na pozycjonowanie. Wszelkie dodatkowe zdjęcia, infografiki, odnośniki do filmów, ciekawa szata graficzna i kolorystyka wpływa na atrakcyjność strony i również przez to na jej pozycjonowanie w sieci.