Jak pisać teksty SEO?
Optymalizacja strony internetowej pod kątem SEO oraz jej pozycjonowanie to nie tak łatwy temat, jak mogłoby się zdawać laikom. W Internecie znajdują się bowiem miliardy stron, a w każdej dochodwej branży sporo firm, które posiadają strony www. Oczywiście, najskuteczniejsze w trafianiu do klienta będą te, które "wyskoczą" jako pierwsze po wpisaniu odpowiedniej frazy w Google. Pojawia się zatem pytanie - jak sprawić, by to nasza strona znalazła się na pierwszej stronie wyników? Właśnie w tym celu wykorzystuje się rozliczne techniki SEO (Search Engine Optimization), w tym teksty.
Dobry tekst SEO to taki, który zawiera chwytliwe słowa kluczowe, ale jednocześnie wygląda naturalnie i jest poprawny w sensie gramatycznym i stylistycznym. Silniki przeglądarek internetowych, a szczególnie najpopularniejszego Google, są bez przerwy ulepszane, a ich obecny stopień zaawansowania jest wystarczający, żeby bez problemu rozpoznawały teksty składające się tylko ze słów kluczowych lub z ich niewspółmierną ilością. Strony zawierające takie teksty są mniej korzystnie indeksowane, a zatem powodują skutek dokładnie przeciwny do zamierzonego.
Nie zaleca się także zamieszczania na stronie tekstów z błędami językowymi, stylistycznymi czy ortograficznymi - nie szkodzą one co prawda indeksacji, ale za to ich nieprofesjonalny wygląd buduje negatywny wizerunek firmy w oczach odbiorców - potencjalnych klientów. Tekst SEO powinien więc być sensowny i logiczny - nawet jeśli jego tematyka jest banalna i ogólnikowa. Jeśli chodzi o frazy i słowa kluczowe, ich zalecana ilość to ok. 2-3 powtórzenia na każde 1000 znaków - większa ilość wygląda nienaturalnie i może wpłynąć na indeksację.
Pisanie dobrych tekstów SEO może być wykorzystywane nie tylko do promocji własnej strony www. Umiejętność tworzenia tekstów jest wysoce ceniona w świecie content marketingu, zwłaszcza przez sklepy internetowe i agencje reklamowe potrzebujące ich w dużej ilości. Z myślą o ich potrzebach, a także o osobach chcących dorobić sobie na wykonywaniu zleceń w tej branży, powstało kilka serwisów z tekstami SEO. W Polsce najpopularniejszymi z nich są Text Market i Giełda Tekstów.
Portale tego rodzaju umożliwiają autorom wystawianie na sprzedaż własnych tekstów o dowolnej tematyce i długości, bądź realizację zleceń składanych przez klientów - reklamodawców. W ten sposób osoba rzetelnie pracująca nad tekstami może dorobić sobie nawet kilkaset złotych miesięcznie nie wychodząc z domu - z tej możliwości szczególnie chętnie korzystają kobiety w ciąży, mamy na urlopie macierzyńskim, a także studenci, a nawet uczniowie. Jak więc widać, umiejętności związane z SEO mogą nie tylko pomóc w promocji własnego biznesu, ale również zarobić w nieryzykowny sposób.