Jak korzystać z content marketingu, jak on działa?
Marketing treści jest często wykorzystywany na różne sposoby, jeśli tylko chcemy dotrzeć do wybranej grupy klientów i przekonać ją do pewnych treści, zachęcić do skorzystania z czegoś. Jak dobrze z niego korzystać? Najłatwiej to chyba pokazać na przykładach.
Po pierwsze publikowanie treści na portalach społecznościowych, które mają ogromną siłę przebicia w XXI, jest najlepszym sposobem, ponieważ dociera on do wielu osób i pozwala im również odpowiedzieć na nasze działania czy pokazać, co im się aktualnie podoba. Bardzo dobrym pomysłem będzie dodawanie na swoją stronę na facebooku różnego rodzaju treści w formie filmów video. Na przykład można pokazać jakiś produkt, zrobić jego recenzję czy opis, dzięki czemu opiszemy jego możliwości, funkcje czy cechy użytkowania.
Filmy takie są odbierane bardzo pozytywnie przez ogromną większość użytkowników wszelkich portali społecznościowych. Znakomitym przykładem w ostatnim czasie, który dosłownie wbił się na rynek są wszelkie aplikacje liczące ilość przebiegniętych kilometrów czy zjedzonych kalorii w posiłkach. Wpływa to nawet na zmianę stylu życia wielu osób, promowanie treści o zdrowym odżywianiu, dłuższym i zdrowszym życiu dzięki uprawianiu sportu właśnie wpływa na zakup takich aplikacji. Ludzie chcą być zdrowsi, ponieważ obejrzeli film o zdrowiu, dłuższym życiu, mniejszym ryzyku zachorowania na nowotwory czy na wiele innych sposobów zostali przekonani do zakupu aplikacji typu endomondo czy wszelkich kalkulatorów kalorii czy przeliczników BMI.
Co ciekawe materiały w internecie wcale NIE PROMUJĄ KUPOWANIA APLIKACJI, ale PROMUJĄ ZDROWY STYL ŻYCIA, to właśnie content marketing, czyli treść tych wszystkich materiałów wpływa na zmianę myślenia i sami uznajemy, że potrzebna do zmiany nam będzie aplikacja, która pomoże nam liczyć kilometry, będzie zapamiętywała nasze wyniki i porównywała je i jednocześnie ciekawymi komunikatami, dodatkowymi opcjami zachęcała nas do dalszej pracy. Istnieje wiele ciekawych doświadczeń, badań, które tłumaczą nam jak działa dokładnie content marketing. Zauważono na przykład fakt, że zanim zakupimy produkt to średnio 11 źródeł zachęci nas do jego kupna, ale nie bezpośrednio a właśnie dzięki bogactwu treści innych materiałów.
Na przykład w internecie zwraca się uwagę na brak chęci do czytania książek przez dzieci i przytoczy się ważne informacje, że czytanie rozwija umysł i wyobraźnie, większa ilość przeczytanych książek oznacza łatwiejsze zapamiętywanie a książki również mogą być w życiu wykorzystywane chociażby podczas matury i przywoływania utworów literackich. Takie treści będą promowane, a co zrobią rodzice? Kupią na świąteczny prezent dziecku książkę. To jest właśnie content marketing.