Content marketing - dokładnie wybierz grupę docelową do której chcesz dotrzeć i zatrzymać ich na dłuższy czas
Ocena faktu, czy nasze artykuły i ogólny content marketing jest skierowany do dobrej grupy ludzi jest bardzo ważny. Musimy sobie zadać pytanie, czy to, co robimy, treści jakie udostępniamy na pewno są odpowiednie dla grupy ludzi, która ma być naszymi klientami.
Najprostszym przykładem źle dobranego content marketingu do grupy ludzi w którą naszą treścią celujemy może być taka sytuacja - firma zajmująca się pisaniem i utrzymywaniem stron internetowych na swojej stronie internetowej ma treści na przykład takie - "wpływ bazy MSQL na rozpowszechnianie plików z rozszerzeniem PHP i błędy sieciowe z tym związane", czyli typowo naukowy temat. Jednak tu się należy zastanowić, czy naszą grupą docelową (jeśli prowadzimy firmę, zajmującą się tworzeniem stron internetowych) są na prawdę tak profesjonalni informatycy, których to interesuje?
Otóż nie, my celujemy w osoby, które nie znają się na programowaniu webowym! Przecież gdyby tak profesjonalne treści ich interesowały, to takie osoby miałyby już znaczną wiedzę na temat projektowania stron internetowych i mogły by to zrobić same a nie zlecać to innej firmie. Takie artykuły czy treści, które nie mają związku z naszą główną grupą docelową może całkowicie zachwiać nasz content marketing. Jeśli treść nie będzie związana dokładnie z usługami oferowanymi przez Twoją firmę to niestety całkowicie może tylko spowodować zamieszanie wśród Twoich klientów, ponieważ nie będą oni wiedzieli dla kogo w końcu są te usługi, czy dla profesjonalnych informatyków czy dla osób, które nie znają się na tym i chcą zlecić wykonanie strony internetowej profesjonaliście. Podobnym przykładem może być materiał o najczęstszych chorobach psów na stronie internetowej znanej hodowli owczarków niemieckich.
Może i na pierwszy rzut oka ma to związek tematyczny, jednak czy ta hodowla zajmuje się weterynarią i chce oferować leczenie psów? Czy może jednak główną grupą docelową do której chcą trafić, są po prostu osoby szukające psów z hodowli z rodowodem. Nie można zbyt odbiegać tematem i treścią od tematyki tego, co robimy i od grupy ludzi w którą celujemy. Nam nie zależy na tym, aby przychodziły do nas osoby z chorymi psami, bo przecież nie mamy gabinetu weterynaryjnego! A takie osoby będą trafiać na naszą stronę, jeśli na niej będą się znajdowały artykuły o chorobach psów i o tym jak się je leczy. Nas interesują tylko chętni na kupno takich psów, czyli powinniśmy zająć się treściami promującymi owczarki niemieckie i powody dlaczego akurat tą rasę psów warto wybrać i dla jakich rodzin czy osób są one najlepsze.