Content marketing - podstawowe narzędzie reklamy w internecie. Jak je dobrze wykorzystać?
Content marketing to pojęcie, z którym każdy nowy przedsiębiorca musi się zapoznać, szczególnie jeśli jego grupą docelową są internauci. W ogromnej większości przypadków oczywiście dzisiaj tak jest, ponieważ internet to największy rynek zbytu na świecie.
Oczywiście wszystko można bez większego problemu załatwić samemu, wykupić reklamy, stworzyć wiele treści promujących naszą działalność, jednak w profesjonalnej, dużej firmie nie obędzie się bez specjalisty od spraw marketingu. Taki marketingowiec zna każde chwyty content marketingu, pomoże nam w szybki sposób wybić się na dużym rynku, dzięki pozyskaniu dużej liczby klientów na pewno zwiększy się nasz budżet i taki profesjonalista do spraw marketingu nam w tym na pewno pomoże swoim doświadczeniem, ponieważ nie ma co się oszukiwać, ale specjalista do spraw marketingu zrobi to znacznie lepiej niż my bez doświadczenia, nawet pomimo faktu, że możemy przeczytać wiele poradników, ale doświadczenia tak szybko nie zdobędziemy.
Po drugie content marketing to coś podobnego do SEO i SEM, jednak jest chyba znacznie bardziej wartościowe. Content marketing różni się tym od SEO i SEM, że tu stawią się na jakość materiałów i tekstów a w SEO i SEM na ilość słów i fraz kluczowych, które wpływają na pozycję w internecie. Kiedyś to właśnie SEO było najważniejsze przy pozycjonowaniu stron, dzisiaj się to mniej więcej wyrównało o ile content marketing nie jest już ważniejszy i nie zwraca się na niego większej uwagi przy pozycjonowaniu.
Dokładnego algorytmu robotów Google nie ma podanych do publicznej wiadomości, więc można się jedynie domyślać, choć właśnie idzie się w stronę jakości materiałów na stronach internetowych a nie ich ilości. Najbardziej na znaczeniu tracą tak zwane precle, czyli teksty bez wartości merytorycznej przepełnione na siłę słowami kluczowymi. Przewiduje się, że za kilka lat ogromna większość uwagi robotów Google będzie zwracała głównie uwagę przy pozycjonowaniu witryn internetowych na bardzo długie, wartościowe, mądre, merytoryczne teksty z wieloma dodatkami w postaci ładnych infografik, zdjęć, filmów video i mądrego podziału na nagłówki i akapity.
To właśnie w przyszłości może tylko decydować o pozycji w wyszukiwarce jeśli chodzi o treść, dlatego im szybciej zainwestujemy bardzo mocno w content marketing tym lepiej, ponieważ posiada on już dziś ogromną rolę zarówno w reklamowaniu naszych treści jak i pozycjonowaniu, a rola content marketingu z roku na rok wzrasta w zawrotnym tempie w obu tych względach - pozycjonowania i reklamy.