Content marketing od strony użytkownika i strony reklamującego

News

Na content marketing można spojrzeć różnie, z dwóch stron. Zarówno od strony reklamującego jak i użytkowników, od dwóch stron inne rzeczy są ważne i na inne trzeba zwracać uwagę. W pierwszej kolejności zajmijmy się content marketingiem od strony reklamującego. Nas wtedy najbardziej musi interesować definicja content marketingu oraz grupa docelowa do której chcemy trafić z naszą treścią.

Od strony reklamującego najważniejszy będzie dobry i trafny wybór materiałów, dobrych treści, które zainteresują główną grupę odbiorców, w którą chcemy wycelować nasze reklamy treściowe. Content marketing dla reklamujących ma ogromne znaczenie, bo wpływa bezpośrednio na zyski i budżet firmy.


Od strony użytkownika patrzy się raczej na lekko inne sprawy, jednak poglądy użytkowników są również bardzo ważne dla reklamujących, ponieważ oni wiedząc, że na przykład zbyt częste newslettery czy długie, denerwujące reklamy po prostu będą powodem irytacji użytkowników i content marketing zadziała zupełnie odwrotnie niż powinien w takim przypadku. Co ciekawe to fakt, że kiedyś reklamy i wszelkie treści reklamujące, nawet właśnie content marketing był uważany za bardzo irytujący, dosłownie 90% osób miało całkowicie dość jakichkolwiek reklam!

Dzisiaj według badania wykonanego przez OMG Metrics wynik może bardziej zadziwiać, ponieważ skala irytacji reklamami to średnio 6 na 10 punktów co nie jest dużym wynikiem mając na względzie, że w internecie jest całe mnóstwo stron, których nie da się przeglądać, bo uciekające reklamy zasłaniające całą stronę po prostu uniemożliwiają ich przeglądanie. Tak więc dla użytkownika najważniejszy jest fakt, aby reklama nie była zbyt nachalna, nie irytowała go. To ma być zwykła treść internetowa, na którą użytkownik zwróci uwagę jeśli tylko chce! Jeśli to będzie dobry, ciekawy materiał, z bogatą treścią a może ciekawa recenzja pewnego produktu czy jego opis - wtedy nawet użytkownik może wręcz nie zdać sobie sprawy, że jest to jedna z reklam internetowych.

Trzeba starać się, aby właśnie tak wyglądały reklamy, mają być przyjemne i jak najbardziej wartościowe treściowo i merytorycznie. To jest właśnie klucz do content marketingu w dzisiejszych czasach. Dla użytkownika kluczowe również może być zrozumienie content marketingu i znajomość wszelkiego rodzaju tricków. Użytkownik powinien wiedzieć co jest najważniejsze, czym się kierować przy wyborze produktów a nie wcale ulegać tylko i wyłącznie reklamom, choć to one mają go zachęcić do skorzystania z usług danej firmy, jednak trzeba wiedzieć, że również renoma firmy i jej historia, kontakt z klientem jest równie ważny jak cały marketing internetowy.