Największe błędy w marketingu internetowym

News

Wiele osób nawet nie zdaje sobie sprawy, że ich e-marketing wpływa zupełnie odwrotnie niż by chcieli na ich firmę. Czasami, jeśli podejmiemy złe kroki nawet o tym nie wiedząc możemy wręcz odstraszyć klientów i zniszczyć renomę naszej firmy. Najprostszym przykładem może być e-mail marketing, dobrze wykorzystywany może na prawdę poprawić sprzedaż i przyciągnąć starych klientów z powrotem do naszych usług, jednak wystarczy go niewłaściwie wykorzystać, aby zostać uznanym za firmę spamującą, nachalną dla klientów zasypującą ludzi niepotrzebnym spamem.

Granica tu jest niestety bardzo cienka, o ile jedna wiadomość z ciekawą informacją i dobrą promocją na 3 tygodnie lub na cały miesiąc może nam pomóc, to jeśli codziennie nowe promocje będą przychodziły na skrzynkę mailową ludzi to stracą oni cierpliwość i zaczną zgłaszać nasz adres mailowy, zrezygnują z usług strony, która ich dręczy i spamuje skrzynkę internetową a my zostaniemy uznani za zwykły spam. Drugim błędem jest ukrywanie kosztów, znacznie lepiej mieć opinię firmy, która jest bardzo dobra, ma solidne produkty, jednak te trochę kosztują, ale mamy pewność, że nie mają żadnych dodatkowych opłat, niż wystawiać produkty za pół darmo z ukrytymi kosztami przekraczającymi wartość produktu. Nawet jeśli w konsekwencji druga opcja wyjdzie tańsza, to i tak pozostanie opinia o tym, że oszukujemy klienta i próbujemy ukrywać koszty a później żądamy pieniędzy za produkt, który kosztował znacznie mniej.

Trzeba dbać o swoją renomę i opinie klientów, jeśli w internecie nasza firma będzie figurowała w takich postach - "mnóstwo ukrytych opłat, co chwila wymuszają kolejne pieniądze!" to mamy praktycznie już pewność, że stracimy 90% klientów, znacznie lepiej jest mieć taką opinię - "bardzo profesjonalna obsługa, porządne produkty, jednak za jakość trzeba zapłacić, plusem jednak jest to, że są z klientem szczerzy i nie ukrywają zupełnie żadnych opłat". Trzeba być uczciwym w stosunku do klientów a ukrywanie kosztów może da nam zysk na jeden raz, jednak ten klient do nas już nie wróci, a nowi mogą pod wpływem negatywnych opinii nie mieć ochoty skorzystania z naszych usług w przyszłości.

Opinie w internecie są na prawdę bardzo ważne, ponieważ to na nich nowi klienci opierają swoje wybory, kiedy mamy wybór pomiędzy dwiema takimi samymi rzeczami w tych samych cenach, to wybierzemy na 100% tę, która ma już kilka tysięcy pozytywnych opinii, a nie drugą, która dopiero pojawiła się drugi raz w internecie z niepewnej firmy i nie ma żadnych opinii, na renomę pracuje się długie lata a każda negatywna opinia obniża naszą ocenę.